wtorek, 22 listopada 2016

Barok

Perły w kolejnej odsłonie.

Tym razem wisior dedykowany szczególnej grupie osób. Romantyczkom a takż e kobietom przywdziewjącym stroje z epoki. Ten konkretny wisior został zrobiony na wzór biżuterii Baroku.

Naczytałam się o niej zanim podeszłam do zadania. Kobiety w baroku nosiły pyszne ozdobne stroje na wypasie. Teoretycznie biżuteria tez powinna być taka ... jednak w przypadku naszyjników o dziwo bez wypasów. Duże, ozdobne kamee przedstawiające nawet całe scenki - na aksamitkach. Kilka sznurów pereł wokół szyi. Ot wszystko.

AAAAA oczywiście znak epoki. Tzw. perły barokowe. Duże, nieregularne perły o głębokiej opalizacji.

Postanowiłam zrobić kameę. Duży, szklany kaboszon podkleiłam obrazkiem z iście barokową damą. Oprawiłam go perłami regularnymi i barokowymi. Małe wykończenie w postacii większej barokowej perły i voila.


Wisior zawieszony jast na koronce i wstążce szyfonowej.


Odrobina baroku na co dzień :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz